U čtyřdobého motoru (4T) je každý čtvrtý zdvih pístu užitečným zdvihem, zatímco u dvoutaktního motoru je užitečný každý druhý zdvih. Tyto dva typy motorů vyžadují zcela odlišné typy motorového oleje.
Většina moderních motocyklů a skútrů je dnes vybavena čtyřtaktními motory, které mají nižší spotřebu paliva a nižší emise. Motor 4T zajišťuje plynulejší a tišší provoz a nižší emise uhlovodíků (HC) a oxidu uhelnatého (CO).
Motorový olej musí poskytovat dostatečnou ochranu i při vysokém počtu ujetých kilometrů a zároveň mít nízkou spotřebu oleje a dobrou spotřebu paliva.
Závodní motocykly s vysokým výkonem a extrémními provozními teplotami vyžadují motorový olej (obvykle plně syntetický), který odolává velmi vysokému tepelnému oxidačnímu namáhání a zároveň zajišťuje hladké řazení.
V porovnání s minerálními oleji poskytují syntetická maziva vyšší výkon a lepší oxidační stabilitu v širším rozsahu teplot, což umožňuje delší životnost motorového oleje a delší intervaly výměny oleje.
2 položek celkem